RSS

Category Archives: JUAL / BELI

NEW YEAR SALES ~ rabbits & stuffs

Sempena tahun baru 2011 yang baru menjelang ini, saya mengadakan ‘sales’ khas buat anda pengunjung setia ataupun pengunjung baru untuk memiliki arnab dan barang-barang keperluan anda pada harga ‘kaw-kaw’ punyerr lah!!

Arnab saya nie kebanyakannya baka pendaging, tapi kalo ada yang nak dijadikan sebagai pets pun sesuai jugak. Arnab saya nie memang ke semuanya manja-manja belaka..Jadi saya amat berharap sesiapa yang membeli mereka ini dapatlah kiranya menjaga mereka dengan lebih baik berbanding saya.

Pakej arnab nie beserta sekali dengan EM-4, arnab saya tak pandang dah air lain..maybe rasa & khasiatnya berbeza..arnab pun da pandai memilih..hehe…

Pakej 1)  1-4 ekor arnab, EM-4 500 ml Rm 10

Pakej 2) 5-8 ekor arnab, EM-4 1000ml, Rm 20


Baka : Orange Rabbit
Usia : 2 bln
Jantina : Jantan
Harga : SOLD!!
KOD : Oren A

Baka : White Rabbit
Usia : 2 bln
Jantina : Jantan
Harga : SOLD!!
KOD : Putih A

Baka : White Rabbit
Usia : 2 bln
Jantina : Betina
Harga : SOLD!!
KOD : Putih B

Baka : English Spot
Usia : 2 bln
Jantina : Betina
Harga : SOLD!!
KOD : Spot A

Baka : Chincilla
Usia : 2 bln
Jantina : Betina
Harga : SOLD!!
KOD : Chincilla B

 

Baka : Chincilla
Usia : 2 bln
Jantina : Betina
Harga : SOLD!!
KOD : Chincilla C

 

Baka : Mix Angora
Usia : 5 bln
Jantina : Betina
Harga : SOLD!!
KOD : Angora A

Pembelian sepasang arnab bergantung kepada jenis baka yang anda pilih.

Leh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan di 012 238 0538 Dila

Khidmat penghantaran cuma ke  Genting Sempah & Temerloh sahaja.

Jika dapat datang sendiri & pilih adalah lebih baik.

Item tambahan untuk arnab seperti berikut :-

>> Bengy spray syampu, membersih & mewangikan arnab anda. Juga boleh digunakan sebagai rawatan furmites

>> Botol minuman 250ml, 500ml

 
26 Comments

Posted by on January 5, 2011 in JUAL / BELI, Jualan Arnab

 

Tags: , , , , ,

Rabbit Drinking Feeder ~ TERKINI di pasaran!

Rabbit Drinking Feeder lebih efisyen berbanding Rabbit Nipple Feeder.

Sesuai untuk ternakan atau haiwan kesayangan anda. Produk stainless-stell, tahan karat serta kukuh. Pemasangan yang mudah dengan belanja kos yang rendah. Anda tidak perlu atau bersusah-payah menggunakan paip PVC, hanya dengan menggunakan tiub berukuran 8mm untuk menyambungkannya.

 

Rabbit Drinking Feeder Complete Set

Rabbit Drinking Feeder Complete Set

>> Sila klik pada gambar untuk melihat dengan lebih jelas

Produk terdiri daripada

1. Niple-head

2. Mini spring

3. T-joint
Pemasangan tiub di luar sangkar meminimumkan gigitan arnab. Air tidak menitik pada niple-head. Ianya dapat menjimatkan masa jika memelihara arnab dalam kuantiti yang banyak.

Harga pasaran RM 7.50 untuk setiap set. Harga belum termasuk kos pos.
Untuk maklumat lanjut anda boleh terus menghubungi saya di 012 238 0538 Dila

 
10 Comments

Posted by on January 4, 2011 in JUAL / BELI

 

Tags:

Riang ria arnabku

Inilah wajah riang ria arnab-arnab ku…

My bunny

>> English Spot | Rm 65 | 3 bulan,Betina

thrianta rabbit

>> Kaler oren | Rm 45 | 3 bulan, Betina & Jantan

Chincilla bunny

>> Chincilla | Rm 35 | 2 minggu ,Jantina lom dikenalpasti,

READY TO SALE umur 2 bulan

 

chesnut bunnies

>> Chesnut | Rm 35 | 2 minggu ,Jantina lom dikenalpasti,

READY TO SALE umur 2 bulan

 

bunnies

Posing…ayu x? hehe…

 

sapa-sapa berkenan leh inform saya di 012 2380538 (dila)..STOK TERHAD..

Penghantaran TIDAK DISEDIAKAN, sila datang ke sini (karak) untuk mendapatkannya.tQ

 
8 Comments

Posted by on November 4, 2010 in JUAL / BELI, Jualan Arnab, My Bunnies

 

Tags:

Jualan Em-4

 

Em-4 ,efektif mikroorganisma

efektif mikroorganisma

 

Kini saya memberi peluang kepada anda agar lebih mudah untuk memperolehi EM-4..EM-4 boleh dimiliki pada harga yang berpatutan iaitu Rm 35 bagi 1 liter EM-4, Rm 25 bagi 500 ml EM-4. Saya menggunakan khidmat pengeposan Courier GDEX, yang dijamin kualiti penghantarannya. Sesiapa mahu mencuba, jangan segan-silu leh hubungi saya di 012 238 0538 (dila). Mungkin bulan depan harga akan dinaikkan berikutan kenaikan harga daripada pihak pembekal. STOK TERHAD! Sapa cepat dia dapat yea :).

Terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca entry kali ini.

 
6 Comments

Posted by on October 28, 2010 in JUAL / BELI

 

Tags: , ,

Benih ulam raja & arnab

Biji benih ulam raja untuk arnab anda.

>> Biji benih ulam raja, 1 sachet 120 biji Rm10 shj.

Pos Laju : Rm 6, Pos Ekspress Rm 3

Nama Tempatan : Ulam Raja

Nama Saintifik : Cosmos caudatus

Nama Lain : King salad, Intan Berayun

Ulam Raja (king salad) sebenarnya adalah tergolong dalam jenis cosmos yang biasa ditanam sebagai pokok hiasan kerana bunganya yang cantik dan berwarna warni. Namun yang selalu dijadikan ulam selalunya mempunyai bunga yag kecil dan berwarna agak pucat(merah jambu pucat) atau putih.Ia juga dikenali sebagai pokok intan berayun. biasanya ia boleh tumbuh hingga mencapai 2 meter tingginya dan ketinggian yang paling sesuai untuk pertumbuhannya ialah pada 200 meter dari aras laut.. Ia membiak melalui biji benih yang dihasilkan selepas bunganya matang.Tumbuhan ini berasal dari Amerika latin tetapi boleh didapati tumbuh secara liar disemua negara asean. ia mengandungi 0.3 peratus protein, 0.4 peratus lemak dan karbohidrat, ia juga kaya dengan laksium dan vitamin A.

KHASIAT

Ulam raja digunakan dalam perubatan tradisional kerana khasiatnya yang dikatakan dapat mencuci darah dari bahan toksid dan juga dapat menguatkan tulang. klorofom yang diekstrak dari daun ulam raja mengandungi costunolide, stigmasterol, lutein dan bipyridine yang dikatakan dapat merencatkan aktiviti sesetengah bakteria dan fungus seperti candida albicans dan Bacillus subtilis dan juga E.choli.

Selain daripada amat berkhasiat kepada manusia, fungsinya atau kesannya terhadap arnab amat baik sekali. Saya memberi arnab saya makan ulam raja dan saya dapati kesemua arnab saya yang sakit, akan cepat sembuh..contohnya, dahulu arnab saya pernah mengalami bengkak susu, sembuh..demam/selesema juga sembuh..Arnab nampak lebih sihat dan cergas. Sememangnya ulam raja ialah pilihan utama arnab saya berbanding dengan pellet. Mereka akan berebut-rebut makan ulam raja nie. Nampak macam sedap sungguh!

Oh ye..jangan berasa pelik apabila melihat warna air kencing arnab anda berubah selepas memberi arnab anda makan ulam raja ini. Warna air kencing arnab akan berwarna coklat. Jadi, jangan risaulah 🙂

Ulam Raja ini sangat senang ditanam dan boleh tumbuh dihalaman rumah atau didalampasu bunga.. Kaedah penjagaan yang mudah dengan siraman air dua kali sehari akan menjadikan pokok ulam raja mudah membiak dan membesar dengan cepat. Ianya boleh dijadikan sumber sayuran atau ulaman seharian. Sangat sesuai ditanam didalam pasu sekiranya anda tinggal dirumah bertingkat seperti flat atau apartment.

** Buat sementara waktu, pesanan biji benih ulam raja diberhentikan. Sebarang pesanan akan diposkan pada Mac 2011. Harap Maklum.tQ

 

 
36 Comments

Posted by on September 22, 2010 in JUAL / BELI, Jualan Arnab, Ubat

 

Tags: , , , , , ,

Anak Arnab Untuk Dijual

Anak arnab untuk dijual berusia 6 minggu, baka mix angora.

Harga >> Rm 35 each — SOLD

Harga >> Rm 35 each

Jantina : Jantan (1 Hitam) SOLD!!

Betina ( 1 hitam)- AVAILABLE

Berminat?? Bole hubungi saya dengan sms : 012 – 2380538 (dila)

 
14 Comments

Posted by on August 4, 2010 in Jualan Arnab

 

Tags: ,