RSS

1st time la katakan…

10 Feb

Errm….si Mummy Blink masih tidak pandai menjaga anaknya..xde jilat or cuci badan anaknya…menyusu manual sudah tentu sekali perlu dilakukan oleh saya. Tapi, xde la susah sangat, sebab Mummy Blink nie bila dipegang memang senang..manja…dok diam jer dia..tak macam Mummy Twinkle..suka sangat menggelupur…dah la badan besar, kuku lak tajam…tapi Mummy Twinkle dah pandai jaga anak dia..semua anaknya gemuk2 belaka…tunggu anaknya besar jer lah..Alhamdulillah….

Disebabkan Mummy Blink takde menyuci anaknya, saya basahkan tisu dan bersihkan badan dan buntut anaknya. Buntut anak arnab nie perlu dicuci supaya memberi rangsangan kepada sistem perkumuhan dia..kalo tak dicuci, sistem akan tersumbat.

Tapi, pagi tadi saya tengok ekor anak Mummy Blink yang warna kelabu tu dah kontot ekornya…kena makan dek Blink la tuh…ish..ish….apa daa Blink nie…mungkin juga dia tergigit masa nak mengeluarkan suratkhabar dari bakul tu..Di ambilnya suratkhabar jadi tempat lapik tahi dia pulak….sabo jer ler…Luka di bahagian perut si kelabu tu nampak da makin oke, saya bubuh lagi la minyak gamat supaya cepat sembuh.

Cadangnya nak ambil la gambar anak-anak Mummy Blink nie…hmm..takde rezeki la nampaknya…bateri kamera pulak kena charge.Adeh!

Jom layan dulu gambar masa Blink & Spike masa muda remaja…hehe…

 
Leave a comment

Posted by on February 10, 2011 in Al-kisah arnabku

 

Tags:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: