RSS

Blink kini menjadi Mummy!

09 Feb

Sungguh tak sangka, rupa-rupanya si Blink ini telah bunting selama ini. Cage memang dah diasingkan, dan saya ingatkan si Blink nie masih belum matang kerana usianya baru 4 bulan. Apabila si Spike nak mengawan dia akan berlari atau menyorok. Siapa la agaknya bapa kepada anaknya yea? hehehe..

Pagi tadi, ketika mahu memberi arnab makan & minum, saya lihat ada bulu di bawah cage Blink dan seperti uri…eh? siapa beranak? Bila dilihat di cage Blink, ada 2 ekor anaknya! Seekor kepalanya tergantung di cage..kesian sekali melihatnya…Segera saya mengeluarkan anak tersebut daripada celah lubang cage.

Sebenarnya, cage si Blink nie memang saya dah lapik dengan lapik getah toilet…tapi si Blink nie habis dibuang nyer semua lapik tu..saya ingat, xpelah kalo dah taknak..saya xde la letak lagi lapik tu…Rupanya dia bunting…x pasal2 jer anaknya tergantung di cage tadik….Cedera sket anaknya tu di bahagian perut…dah sapu ngan ubat luka, hopefully umurnya panjang la..Saya lakukan proses menyusu manual kepada 2 ekor anak Blink dan termasuk seekor anak Twinkle..dapatlah Mummy Blink sekor anak angkat. Anak Twinkle tu gagal bersaing dengan beradik yang lain, dia sekor jer paling kurus…harapnya bila dah diletakkan sekali ngan anak-anak Blink, okela nanti..Masa saya lakukan proses susu manual tu, Mummy Blink nie baik jer dia…elok dok diam..2nd birth nanti mesti la senang…

Anak Blink nie sekor kelabu dan sekor putih…yang putih tu macam ciri-ciri Blink…Kita tengok la nanti bagaimana rupanya bila diorang besar nanti..

 

 
2 Comments

Posted by on February 9, 2011 in Al-kisah arnabku

 

Tags: ,

2 responses to “Blink kini menjadi Mummy!

  1. syamsye

    February 10, 2011 at 8:07 am

    bestnyer dila..mmg xsabar tgk rupa mereka nnt

     
    • dila -my-

      February 10, 2011 at 12:51 pm

      sama la kak, mmg tak sabar nk tgk rupa anaknya bila besar nnti…tp buat masa nie Mummy Blink x pandai lg la jaga anak dia..maklum la ibu muda…1st time lak tu…

       

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: