RSS

Mummy Summer beranak 5 ekor..

30 Aug
Sungguh tidak disangka-sangka, 29 Ogos 2010 si Mummy Summer pulak beranak 5 ekor. Petang seperti biasa ketika sedang memberi arnab makan, terdetik di hati saya untuk melihat di jaring menampung najis arnab kerana pada mulanya saya terlihat sedikit bulu di bawah sangkar Summer..
eh….eh…kelihatan 4 ekor anak Summer sedang tidur berbaris di situ….ohhhh…terkejutnya saya! Sebab saya menjangkakan Summer akan bersalin selepas raya..awal sungguh…Manakala seekor lagi agak jauh sedikit, juga sedang tidur lena..
Ke semua anak-anak Summer nie jatuh ke bawah sebab sangkar buatan sendiri untuk Summer tu memang agak besar antara jaringannya…memang cadang akan dipindahkan, tapi tak sangka pulak kelahirannya anaknya terlalu awal. Hanya beza sehari sahaja dengan Mummy Twinkle…hehe..sebaya lagik anak mereka…dapatlah saya melihat perubahan saiz di antara anak Mummy Twinkle dan Mummy Summer…anak-anak Mummy Twinkle nie cepat membesar dan saiznya agak besar…
Proses pemindahan sangkar dilakukan, ke 5 ekor anak Summer diletakkan ke dalam bakul..Pokok napier segera ditebang untuk diberikan kepada si ibu arnab yang baru lepas bersalin…kalut la jugak kami di petang itu, walhal sedikit masa lagi dah nak berbuka…hari pun semakin gelap…
Pagi tadi, saya lihat ke empat-empat ekor anak Summer sedang elok tidur kekenyangan…aikk..mana lagi sekor yang berwarna hitam?…saya angkat bakul, rupa-rupanya ada di bawah bakul…penyet le sket…errmm..Summer…summer..sib baik la anak tu tak mati penyet…okla..pas nie saya nak ikat bakul tu supaya Mummy Summer xleh nak tunggang terbalik kan sangkar lagi….
 
Leave a comment

Posted by on August 30, 2010 in Al-kisah arnabku

 

Tags: ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: