RSS

Si Goldie Sakit Mata

10 Aug

Nie la akibatnya si budak nakal Goldie…dapat sakit mata…Biasanya Goldie dan anak-anak arnab yang lain saya akan lepaskan di taman mainan mereka, tapi Si Goldie nie teramat la pandai & cerdik..dipanjatnya jaring pagar tu…dan terus melompat keluar. Bila da keluar tu mula la merayau-rayau sana-sini.

Tiba-tiba ujan turun dengan lebatnya…saya dan anak saya,Syuhada segera menangkap dan membawa masuk anak-anak arnab yang lain ke dalam sangkar. Yang kelakarnya, hujan tu agak lebat…bunyi nyer ‘tak..tak’..arnab pun takut…lintang-pukang diorang nie lari berpusing-pusing tak tentu hala dalam taman mainan tu…

Kelakar pun ada bila melihat aksi mereka. Apabila anak saya, Si Syuhada berjaya menangkap 2 ekor arnab sekaligus…berdecit-decit menjerit arnab tu…tapi Syuhada da biasa…expert dah..jadi dia pegang jer ngan tenang sehingga la saya menyambutnya dan masuk kan kedua-dua ekor dalam sangkar…Bila dah berjaya tangkap 8 ekor tu, sibuk pulak nak menangkap lagi sekor, Si Goldie…jenuh pulak berkejaran di tengah-tengah ujan..

Nie salah satu port yang dia suka menyorok..

>> Ulam raja yang tumbuh subur merimbun

Susah gak nak mencari Si Goldie dalam rimbunan ulam raja..tapi akhirnya berjaya gak menangkapnya…tapi akibat telah basah kehujanan, keesokannya Si Goldie sakit mata lak,kiri dan kanan…jadi segeralah saya merawatnya dengan menitiskan Eye Mo ke matanya. Pagi tu, saya titiskan setitis jer…petang tu dia dah sembuh dah…dan kembali aktif seperti biasa🙂

Nie la rupanya Eye Mo tu yea 

 

Tags: , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: