RSS

The cutest Winkie & Goldie ^_^

13 Jul

Buat masa ini, yang menjadi favourite rabbits saya ialah anak-anak Twinkle….sungguh comei..gebu dan manja🙂

>> Goldie (celak perang) , Winkie (celak hitam)

Antara Winkie & Goldie nie, yang paling manja dan mudah mesra ialah Winkie..jika letak di atas telapak tangan dia akan jilat-jilat tangan kita tu. Perangai yang sama macam Bubbles. I missed Bubbles too..isk..isk.. Telinga Winkie tu jika diperhatikan betul-betul ianya terkelepet dan sebelah lagi terkoyak. Hidung pulak macam luka cam pirate..hahaha…kat situ memang bulu xmo tumbuh dah. Kecacatan pada telinga dan hidung Winkie nie membuatkan rupanya agak unik..memang lain dari yang lain…Nie lah akibat daripada gigitan semut ketika dia baru lahir dulu..meski ada yang masih ingat dalam entry yang lepas ada seekor anak Twinkle yang telah jatuh ke tanah dan badannya penuh berlumuran dengan semut. Memang penuh badannya berbintat-bintat dengan gigitan semut..dan Alhamdulillah, Winkie ke hingga hari ini masih sihat walafiat dan menjadi favourite saya lak tu ^_^.

>> Tengah lepak kat bawah meja

Kedua-dua Winkie & Goldie nie saya selalu bawak masuk dok dalam umah..bila dah boring, melepak jer la..pastu tido..Goldie nie besar sket badannya  berbanding Winkie…oh ye..umur mereka nie baru jer nak cecah 2 minggu, tapi badannya besar, seolah-olah sudah sebulan. Iyelah..Mummy Twinkle pun berbadan besar…mesti la anak-anaknya ikut dia jugak..iye x?

Suami saya banyak kali berpesan, anak-anak Twinkle nie jangan dijual dulu…nak bela banyak-banyak dulu baka arnab dari Kuala Selangor nie. Saya pun sayang jugak nak jual..comel banget!

 
Leave a comment

Posted by on July 13, 2010 in Al-kisah arnabku

 

Tags: ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: