RSS

Pelik bin ajaib..

16 Apr

Pagi tadi, seperti biasa saya menjenguk arnab untuk memberi mereka makan dan minum..Wah! Alangkah terkejutnya saya  kerana 3 ekor anak Summer sedang tidur lena di dalam longkang! Biar betul…camna la diorg nie leh dok kat situ pulak?

Cepat-cepat saya mengambil mereka untuk dimasukkan semula ke dalam sangkar, berdecit-decit bunyinya menjerit..pastu yang lain berlari-lari..walhal mata pun blom bukak..ada nampak cahaya sedikit agaknya..

Suami saya tercari-cari lagi seekor anak Summer…eh..x jumpa la…mana pulak perginya?

Pastu, saya teruskan memberi arnab-arnab yang lain makan..ketika sedang memberi makan itu..suami saya berkata, ” tu haa..anak Summer dalam sangkar Tweet & Twinkle…ya Allah…pelik bin ajaib sungguh..macam mana pulak leh masuk sangkar lain nie??

Lepas tu saya masuk kan kembali semuanya dalam sangkar Summer…plurp..melompat keluar seekor…lorr..dah pandai keluar kotak rupanya..dan terus menuju ke celah sangkar..agaknya begitulah caranya dia keluar dan terus terjun (tinggi jugak paras pinggan) dari sangkar..merayau-rayau dan terus masuk ke dalam longkang…

Tapi sebelum masuk longkang tu, ada jaring kat situ..kesimpulannya, mereka telah menerobos jaring dan terus masuk dan tido lena dan longkang..ish..ish..arnab2 nie..sabo jer lerr..

Jadi, untuk mengelakkan perkara seperti ini berlaku lagi..saya telah memindahkan Summer dan anak-anaknya ke sangkar lain yang jaring sangkarnya lebih kecil..mesti x bole tembus punyerr…

 
Leave a comment

Posted by on April 16, 2010 in Al-kisah arnabku

 

Tags:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: