RSS

Saat-saat kritikal..

12 Apr

mummy bunnyAri ini sudah 7 hari usia anak-anak Summer bagi kelahiran ke 2. Setiap hari saya perhatikan babies nie…risau jugak melihat anak-anak Summer nie kurus-kurus jer..mungkin agaknya Summer nie tak cukup susu. Berbanding dengan anaknya sebelum ini Pikachu, anak tunggal susu ada banyak jadi perut Pikachu sentiasa kekenyangan dengan susu. Sehinggakan saya menggelarkannya obesiti bunny..hehe…Sekarang nie Pikachu telah membesar dengan baik dan cantik sekali. Jika tidak silap saya, Pikachu nie jantan. Tapi kena tunggu dulu sebab saya pun masih kurang tau cara pengecaman jantina arnab sehinggalah berusia 4 bulan.

Kadangkala saya perlu memberikan susu secara manual kepada anak-anak Summer nie. Mungkin jugak sebab first time beranak sekali 4 ekor, jadi masih kurang pandai. Seringkali jugak saya memujuknya agar menyusukan babies.Napier India dan alfalfay hay jugak saya berikan supaya susu Summer bertambah. Summer nie paling suka makan Napier.

Hari ini ketika saya hendak memberi anak makan dan minum, saya lihat seekor anak Summer yang berwarna hitam telah jatuh ke bawah. Nasib baik la ada jaring di bawah, jika tidak confirm jatuh terus atas tanah lerr…

Saya perhatikan ke empat-empat anak Summer kekenyangan dengan susu. Agaknya dia sudah pandai menyusukan anaknya hari ini. Hopefully, semuanya akan hidup dengan sihat dan membesar dengan baik. Memang tak sabar nak tengok arnab-arnab mix anggora berwarna hitam..🙂

 
Leave a comment

Posted by on April 12, 2010 in Al-kisah arnabku

 

Tags: , ,

Leave a Reply

 
