RSS

newborn 6 babies of Kiko

24 Feb

Seronok sungguh rasanya apabila Kiko telah selamat melahirkan 6 ekor anak. Sungguh tak sangka selama ini arnab ku ini tengah bunting…hehe..patut aa tgk perut Kiko cam besar dan dia asyik dok melepek cam berat jerr..

2 hari sebelum Kiko beranak, ada la nampak sedikit darah..ingatkan xde la pepe..

Malam tadi lak waktu maghrib tengok ada bulu Kiko yang dah cabut..bila angkat badan dia..haa..berlambak bulu-bulu..tapi bulu-bulu tu habis jatuh ke lantai sebab jaring sangkar tu agak besar..

Berlari la saya ke depan rumah gi amik bakul untuk Kiko beranak..dengan sorakan..”yey..yey..Kiko nak beranak..hehe..berangan jer lebih..masa tu tak tau lagi betul ker Kiko ni nak beranak..kalo ikutkan tanda-tanda memang cam nak beranak jer😛..Dalam fikiran saya, esok pagi kot Kiko beranak..I just can’t wait at that moment..

Dalam area kul 10.00 mlm, tiba-tiba suami saya bagitahu Kiko dah beranak..terkejut + x percaya! iyelah sebabnya suami saya nie suka main-main, ntah bila nk seriyes pun xtau..😛

Saya pun cepat-cepat gi lihat Kiko..dan sungguh ada 6 babies bunnies!! I’m so happy until now..harapnya semua anak Kiko cepat-cepat  besar dan sihat walafiat.

>> Kiko with babies

>> Babies Kiko Close-up

Buat masa nie, pandai Kiko jaga anak-anak dia..sentiasa kenyang ngan susu. Go Kiko go..jaga babies bebaik yea🙂

 
2 Comments

Posted by on February 24, 2010 in My Bunnies

 

Tags:

2 responses to “newborn 6 babies of Kiko

  1. Syed

    February 24, 2010 at 5:00 pm

    jika tersalah ckap mntak maaflah,Knapa ibu arnab tu cabut bulu sikit jer,Blh kngsi skit tak.

     
    • dilamy

      February 25, 2010 at 7:58 am

      sebenarnya saya tak tau yang arnab saya nie tengah bunting..saya cek ada bulu cabut, bila angkat bawah dia ada selambak lagi bulu..tapi semua bulu tu dah jatuh atas simen sebabnya sangkar buatan sendiri nie petak2 sangkarnya besar…yang dapat kutip sket jerr..huhu…sian babies Kiko tuh…

      xpe ker? babies bunnies tak kesejukan ker? anyway thanks for asking..saya pun 1st time bela arnab, jadi kurang arif sket..

       

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: